Kurumsal Kimlik tasarımının temel unsurları hakkında

Bu yazıda, kurumsal marka kimliği tasarımına yönelik yetkili bir rehber sağlamak için web’e dağılmış bilgileri bir araya getirdim. Bunu , kendi marka kimliği tasarımınızı oluştururken ve çok sevilen bir marka oluşturmak için daha büyük bir hedefe doğru çalışırken eklemeniz gereken 7 öğeye indirgedim.

Marka nedir?

“Marka” kelimesi bu günlerde oldukça gevşek bir şekilde kullanılıyor. Örneğin, logo bir markanın yalnızca bir parçası olsa da, insanlar logolar hakkında konuşmak için “marka” kelimesini kullanabilir. Daha derin bir duygusal bağı temsil eden bir semboldür.

Seth Godin, bu noktayı ele alan harika bir marka tanımına sahiptir : “Bir marka, birlikte ele alındığında bir tüketicinin bir ürün veya hizmeti diğerine tercih etme kararını hesaba katan beklentiler, anılar, hikayeler ve ilişkiler kümesidir.”

Logo, ambalaj, tipografi ve kişilik, müşteri hizmetleri, fiyat, ürün kalitesi ve kurumsal sorumlulukla birlikte bir markayı temsil eder, ancak bir marka biraz daha soyuttur. Duygusal, görsel, tarihsel ve insani. Kalitenin genellikle karşılaştırılabilir veya aynı olduğu bir dünyada farklı ürün ve hizmetleri birbirinden ayıran bir deneyimdir.

Marka kimliği nedir?

 

Marka kimliği, bir markanın yüzüdür. Bir önceki bölümde tartışıldığı gibi, marka duygusal ve hatta felsefi bir kavramdır, marka kimliği ise bu daha büyük fikirleri temsil eden bir markanın görsel bileşenidir.

Marka kimliği, logoları, tipografiyi, renkleri, ambalajları ve mesajları içerir ve bir markanın mevcut itibarını tamamlar ve güçlendirir. Marka kimliği, yeni müşterileri markaya çekerken, mevcut müşterilerin kendilerini evlerinde hissetmelerini sağlar. Hem dışa hem de içe dönük.

Marka kimliğinin tutarlı olması çok önemlidir. Bir markanın duygularını temsil ettiği ve pekiştirdiği için, marka kimliği bileşenleri tarafından tasvir edilen mesajın net olması ve nerede sergilenirse sergilendiğinin aynısı olması gerekir.

Marka kimliğini yönetmek için kuruluşlar, tutarlı kalmalarına yardımcı olurken günümüz pazarında başarılı olmak için gereken esnekliğe ve hıza sahip olmalarına yardımcı olan bir marka yönetim sistemine yatırım yapmalıdır. Bu sistemin bileşenleri bir stil kılavuzu, marka yönetimi yazılımı ve çalışan eğitimi içerebilir .

Peki marka kimliği tasarımı nedir ve bir marka kimliğini nasıl yaratırsınız?

 

Temelde marka kimliği uygulanır. Marka kimliği tasarımı, logo, renk paleti, tipografi vb. Yaratmanın asıl sürecidir.

Bu tanımları akılda tutarak, aşağıda güçlü, tutarlı ve çekici bir marka kimliği oluşturmak için ihtiyaç duyduğunuz 7 temel tasarım unsuruna genel bir bakış yer almaktadır.

 

1. Açık marka amacı ve konumu

Marka kimliği oluşturmanın ilk kısmı, amacınızın ve konumlandırmanızın ne olduğunu belirlemektir. Marka amacı, varoluşunuzun büyük nedenidir. Marka konumlandırma, ürününüzün kimin için olduğu ve neden ürününüzün rakiplerinden daha iyi bir seçenek olduğunun adlandırılmasıdır. Bunları tanımlamak , bir logo oluştururken , bir renk paleti vb. Üzerinde karar verirken stratejinize bilgi verecektir. Amaç, Konum ve Kişilik adı verilen bir süreç, bu soruları yanıtlamak için yararlıdır (sonraki bölümde kişilik hakkında daha fazla konuşacağız).

Girişim kurucusu ve Google’ın emektarlarından Arielle Jackson’a göre: “Amacınız, dünyayı nasıl daha iyi hale getirmek istediğinizdir.” Jackson ayrıca, amacınızı belirlemek için bu diyagramı bir kılavuz olarak önermektedir:

Jackson diyagramı şu şekilde açıklıyor: “Bir çevrede kültürel geriliminiz var. Dünyada sizinle alakalı olan budur. Diğer çevrede ise markanızın en iyi hali. Şirketinizin en iyi şekilde sunduğu şey budur. , “diyor Jackson. “Bu iki alanın kesişme noktası … ‘büyük ideal’ – ya da amacınız.”

Kısa ve somut bir kurumsal amaca ilişkin harika bir örnek için Apple’ın şu açıklamasına göz atın:

“Apple’ın 100.000 çalışanı, dünyadaki en iyi ürünleri üretmeye ve dünyayı bulduğumuzdan daha iyi bir şekilde bırakmaya kararlı.”

O kadar da eski püskü değil.

Marka konumlandırma, amacı eyleme geçirilebilir hale getirme sürecidir. Hedef müşterinizi isimlendirerek ve kendinizi rekabette farklılaştırarak markanızın amacınıza ulaşması için zemin hazırlarsınız.

Amaç, konum ve kişilik süreci hakkında daha ayrıntılı bilgi için bu e-kitaba göz atın.

 

2. Kapsamlı pazar araştırması

Bir markanın amacı ve konumu, en azından kısmen, pazar ve müşteri araştırmalarıyla bilgilendirilebilir. Önceki bölümde açıklanan kültürel gerilimi anlamak için araştırma çok önemlidir. Yeni başlayanların pazar araştırması yapmaları için çevrimiçi olarak yardımcı olabilecek çok sayıda içerik vardır.

Pazar araştırması yapmanın en iyi yollarından biri, basitçe insanlarla konuşmaktır. Telefon görüşmeleri ayrıntılı tartışmalara olanak tanır ve müşterilere duygusal bir çekicilik katmak istiyorsanız çok önemli bir unsur olan araştırmanın insan unsuruna yardımcı bir vurgu yapar.

Telefon görüşmelerinin ötesinde, Survey Monkey gibi çevrimiçi anket araçları birçok bilgiyi toplamanın hızlı bir yoludur ve hükümet kaynakları da güçlü bir araç olabilir.

İyi bir pazar araştırması, daha önce bahsedilen “hedef müşteriler” den biraz daha farklı bir kavramı belirtmek için burada kullandığım bir terim olan ana müşteri personelinizin kim olduğunu belirlemenize de yardımcı olabilir. Müşteri karakteriniz, bir müşterinin hangi sorunu yaşadığını tanımlamanın ötesine geçer ve odak müşterilerinizin bazı profesyonel ve kişisel özelliklerini detaylandırır. Bu özellikleri tanımlamak, markanızın müşterilere çekici gelmesi için nasıl bir kişilik olması gerektiğini anlamanıza yardımcı olacaktır.

Unutmayın! Kaliteli bir Kurumsal Kimlik için Bi Düşün Medya ve Ajans ile iletişime geçmelisiniz.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..