Logo tasarımıyla ilgili renk paleti. Bu, yalnızca 1 ila 3 ana renkle basit olmalıdır (Google 4 ile paçayı sıyırdı). Belirli renklerin ilettiği duygular hakkında biraz bilgi sahibi olmak, doğru olanları seçmenize yardımcı olabilir.
Mavinin sakinliği, kırmızı ve sarının tutku ve enerjiyi ifade etmesi gibi birçok renk psikolojisi sezgiseldir. Kullandığınız bir rengin tonuna veya gölgesine bağlı olarak bu duygu ayarlanabilir. Renk tonu, beyazla karıştırılan ve onu daha açık yapan renktir ve gölge, siyahla karıştırılan renktir ve onu koyulaştırır. Mavinin daha açık tonu sükuneti ifade ederken, daha koyu mavi tonu çoğu bankanın renk şemalarında kullandığı bir etki olan güveni yansıtır.
Daha önce de belirtildiği gibi, markalar yalnızca birkaç ana renge sahip olmalıdır, ancak bazı malzemelerinizde ana renklerin yanında kullanılacak ikincil renkleri de seçebilirsiniz. Birkaç ek renk seçmek, markanızın heyecan verici, ancak marka üzerinde kalmasına yardımcı olur.
Yalnızca doğru yazı tipini bulmanın vurgulanması, başkalarının sizi bir “tipografi meraklısı” olarak tanımlamasına neden olabilir, ancak logonuz ve renklerinizle uyumlu bir yazı tipi seçtiğinizde öne çıkacaksınız.
Yazı tipleri güçlüdür. En ünlü yazı tipleri, bağlamdan çıkarıldıklarında bile tanınırlar. Marka tasarımınıza öncülük etmek için tek bir birincil yazı tipi isteyeceksiniz ve logonuz ve renk paletiniz ile iyi çalışmalıdır. Ayrıca logonuz ve renk paletiniz gibi basit olmalıdır.
Daha fazlasını öğrenmek isterseniz, bu yeni başlayanlar için tipografi kılavuzunu faydalı buldum . Birkaç en iyi uygulamayı kapsar:
Elbette, etkili bir şekilde nasıl yapılacağını bilirseniz, tüm bu kurallar çiğnenebilir. Kilit nokta, en iyi uygulamaların neden işe yaradığını anlamaktır, böylece marka kimliğiniz için kuralları esnetmeyi haklı gösterebilirsiniz.
Bir multimedya dünyasında yaşadığımız için, bir marka kimliği yaratmanın son adımı, destekleyici grafikler, tasarım varlıkları, ikonlar ve fotoğraflarla genişletilmiş bir görsel dildir.
Simge tasarımını nasıl dikkatle açıkladıklarını görmek için Google’ın Görsel Varlıklar Yönergelerine bir göz atın . Bir dizi marka tasarımını kapsar:
Google’ın genişletilmiş görsel diline olan yakın ilgisi nedeniyle, bir Google simgesi gördüğünüzde, bunun bir Google simgesi olduğunu anlarsınız.
Marka tasarımının birden çok unsurunu ele alan bir marka rehberi oluşturmak, gelecekte reklam malzemelerinin üretimini kolaylaştırmaya yardımcı olacaktır. Bu, her e-posta bülteninin, sosyal medya gönderisinin veya tanıtım broşürünün aynı bilinen standartlara uymasını sağlar.
Yeniden tasarımlar ve yeniden değerlendirmeler olabilir, ancak güçlü, kendinden emin bir marka ve birleşik bir marka kimliği ile başlamak yaptığınız her şeye netlik katacaktır. Gelecekte değişiklik gerekli olsa da, son derece tutarlı olun ki, birinin çözebileceğiniz bir sorunu olduğunda aklınıza gelen markanız olsun.
Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans, Türkiye’deki en etkili Kurumsal Kimlik oluşturucu firmadır. Mükemmel bir Kurumsal Kimlik için bizleri arayın.