Pek çok durumda markalaşma, marka ve görsel kimlik eşanlamlı olarak kullanılsa da gerçekte değildir. Gerçek şu ki, sağlam bir işe sahip olmak için markalaşma, marka ve güçlü ve tutarlı bir kimlik oluşturmalısınız, sadece logo tasarımı yeterli değildir.
Markalaşma, marka ve görsel kimlik arasındaki farkları bilmek ve harika bir marka oluşturmak için, farklılıklarını bilmek için dikkate almanız gereken üç temel terim vardır:
Marka, marka ve görsel kimlik kavramlarını bilmeden önce her birinin tam olarak ne olduğunu bilmelisiniz.
Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans olarak, Kurumsal Kimlik konusunda uzman hizmeti sunuyoruz. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.
Markalaşma, bir şirketin, hizmetin veya ürünün ” maddi olmayan” varlıkları kümesidir . Müşteriler ve işletme arasındaki ” duygusal ilişkinin” tanımıdır .
Markalaşma bir deneyim olarak tanımlanabilir. Markalaşmanın gelişimi, bir şirketin misyonu, değerleri, vizyonları ve sesinden oluşur. Böylece markayla harika bir müşteri deneyimi olduğunu söyleyebilirsiniz. Hedef kitlenize markanızı hissettirme yolunuzdur . İşinizi düşündüklerinde akıllarında kalan şey. Bir bakıma firma ile müşteri arasında kurulan psikolojik ilişkidir.
Markalaşma, işletmenizin kişiliği, tarzıdır ve müşterinizin ürününüzü kullanırken deneyimleyeceği şeydir. İşinizi şekillendirmeye yardımcı olan ve diğer şeylerin yanı sıra kendinizi rakiplerinizden farklılaştırmanıza yardımcı olan şey budur.
İnsanlar markalara “aşık olurlar” , onlara güvenir ve üstünlüklerine inanırlar . Tüm bunların açık bir örneği Apple’dır . Markanın rakiplerinden veya piyasadan daha iyi veya daha ucuz olmasa bile satın alan ve almaya devam edecek hayranları var.
Marka kimliği / marka tasarımı, bir şirketin nasıl göründüğünü ve nasıl hissettiğini ifade eder. Senin görüntüleyerek görüntüleri (bazı çağrı o görsel kimlik) . Buna renkler, yazı tipleri, logolar, alternatif logolar, grafik öğeler, fotoğrafçılık dahildir . Markalaşma, marka kimliğiyle el ele gider ve bazen ayırt etmek zordur.
Bir örnekle daha iyi anlayabilirsiniz. Dior, seçkin ve zarif bir marka imajı yansıtır. Ve onun tarzı da buna uygun. Bu nedenle, ikonik logolarıyla basit bir web sitesine sahipler ve siyah, beyaz veya nötr renkler gibi renkler kullanıyorlar. Johnny Depp veya Charlize Theron gibi reklamları için de ünlüleri kullanıyorlar. Marka, marka, marka kimliği ve marka tasarımı arasında mükemmel bir kombinasyondur. Ve bu , markalaşmanın nihai hedefi olan özel bir kullanıcı deneyimi yaratmaya yardımcı olur .
Açık olan, markalaşma, markalaşma ve görsel kimliğin birlikte çalışması gerektiğidir . Bu şekilde marka logosu görünmese bile tanınabilir.
Marka kimliği aşağıdaki gibi unsurlardan oluşur:
Bir markayla ilgili görsel olan her şey marka kimliği olarak adlandırılabilir. Bazıları buna kurumsal kimlik de diyor.
Kesin olan şey, bir marka kimliği sisteminin öğelerinin sayısının tamamen bir marka için kaç temas noktası veya uygulamanın tasarlanması gerektiğine bağlı olmasıdır.
Bir markanın misyonu, değerleri, hedefleri, hedef kitlesi veya anahtar kelimeleri tanımlandığında markalaşmanın temeli oluşturulur. Ve markanın kimliği onun görünen yüzüdür. Bu nedenle markanızın yüzünün yukarıdakilerin tümünü ayırt edici, akılda kalıcı ve profesyonel bir şekilde temsil ettiğinden emin olmalısınız.
Marka kimliği, işletmenizin değerlerini ve misyonunu tanımlayan özellikler kümesidir. Şirket logolarınız, ürün tasarımlarınız ve iş ahlakınız. Hepsi markanızın bir parçasıdır.
Amaç, müşterileriniz üzerinde olumlu bir izlenim yaratmak için tüm bu görsel ve fiziksel unsurları kullanmaktır. Marka kimliği ayrıca: