Kurumsal kimlik ve görsel kimlik arasındaki farklar

Pek çok durumda markalaşma, marka ve görsel kimlik eşanlamlı olarak kullanılsa da gerçekte değildir. Gerçek şu ki, sağlam bir işe sahip olmak için markalaşma, marka ve güçlü ve tutarlı bir kimlik oluşturmalısınız, sadece logo tasarımı yeterli değildir.

Markalaşma, marka ve görsel kimlik arasındaki farkları bilmek ve  harika bir marka oluşturmak için, farklılıklarını bilmek için dikkate almanız gereken üç temel terim vardır:

  • Marka : İnsanlar şirketinizi nasıl algılar?
  • Markalaşma : Şirketinizin belirli bir imajını oluşturmak için gerçekleştirdiğiniz eylemler.
  • Söz konusu çalışma : Birlikte bir marka imajı oluşturan somut marka öğeleri koleksiyonu.

Marka, marka ve görsel kimlik kavramlarını bilmeden önce  her birinin tam olarak ne olduğunu bilmelisiniz.

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans olarak, Kurumsal Kimlik konusunda uzman hizmeti sunuyoruz. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.

Marka bilinci oluşturma nedir?

Markalaşma,  bir şirketin, hizmetin veya ürünün ” maddi olmayan” varlıkları kümesidir .  Müşteriler ve işletme arasındaki ” duygusal ilişkinin” tanımıdır .

Markalaşma bir deneyim olarak tanımlanabilir. Markalaşmanın gelişimi, bir şirketin misyonu, değerleri, vizyonları ve sesinden oluşur. Böylece markayla harika bir müşteri deneyimi olduğunu söyleyebilirsiniz. Hedef kitlenize markanızı hissettirme yolunuzdur . İşinizi düşündüklerinde akıllarında kalan şey. Bir bakıma firma ile müşteri arasında kurulan psikolojik ilişkidir.

Markalaşma, işletmenizin kişiliği, tarzıdır ve müşterinizin ürününüzü kullanırken deneyimleyeceği şeydir. İşinizi şekillendirmeye yardımcı olan ve diğer şeylerin yanı sıra kendinizi rakiplerinizden farklılaştırmanıza yardımcı olan şey budur.

İnsanlar  markalara “aşık olurlar” , onlara güvenir ve  üstünlüklerine inanırlar . Tüm bunların açık bir örneği  Apple’dır . Markanın rakiplerinden veya piyasadan daha iyi veya daha ucuz olmasa bile satın alan ve almaya devam edecek hayranları var.

Marka kimliği / marka tasarımı nedir?

Marka kimliği / marka tasarımı, bir şirketin nasıl göründüğünü ve nasıl hissettiğini ifade eder. Senin görüntüleyerek  görüntüleri  (bazı çağrı o  görsel kimlik) . Buna renkler, yazı tipleri, logolar, alternatif logolar, grafik öğeler, fotoğrafçılık dahildir . Markalaşma, marka kimliğiyle el ele gider ve bazen ayırt etmek zordur.

Bir örnekle daha iyi anlayabilirsiniz. Dior, seçkin ve zarif bir marka imajı yansıtır. Ve onun tarzı da buna uygun. Bu nedenle, ikonik logolarıyla basit bir web sitesine sahipler ve siyah, beyaz veya nötr renkler gibi renkler kullanıyorlar. Johnny Depp veya Charlize Theron gibi reklamları için de ünlüleri kullanıyorlar. Marka, marka, marka kimliği ve marka tasarımı arasında mükemmel bir kombinasyondur. Ve bu , markalaşmanın nihai hedefi olan özel bir kullanıcı deneyimi yaratmaya yardımcı olur  .

Açık olan, markalaşma, markalaşma ve görsel kimliğin birlikte çalışması gerektiğidir  . Bu şekilde marka logosu görünmese bile tanınabilir.

Marka kimliği aşağıdaki gibi unsurlardan oluşur:

  • Logo .
  • Anahtar renkler (renk paleti).
  • Kurumsal yazı biçimleri.
  • Standart tipografik işlemler.
  • Görüntüler için tutarlı stil.
  • Grafik öğeleri kitaplığı.

Marka bilinci oluşturma ve görsel kimlik arasındaki farklar

  • Markalaşma soyuttur. Müşterilerinizin işletmenizi düşündüklerinde gördükleri veya aklında olan şey budur. Yukarıda belirtildiği gibi, markalaşma bir deneyimdir. Kullanıcının markanızla ilişkilendirdiği şeydir. Akla gelen ilk şey.
  • Marka kimliği elle tutulur , markanın yüzü gibidir. Herhangi bir işletmenin görsel imajı olacaktır. Marka kimliği görebildiğiniz şeydir. Bütün bunlar bir markanın tanınmasını teşvik eder, diğerlerine göre farklılaşmayı temsil eder.

Bir markayla ilgili görsel olan her şey marka kimliği olarak adlandırılabilir. Bazıları buna kurumsal kimlik de diyor.

Kesin olan şey, bir marka kimliği sisteminin öğelerinin sayısının tamamen bir marka için kaç temas noktası veya uygulamanın tasarlanması gerektiğine bağlı olmasıdır.

Marka bilinci oluşturma ve marka kimliği birlikte nasıl çalışır?

Bir markanın misyonu, değerleri, hedefleri, hedef kitlesi veya anahtar kelimeleri tanımlandığında markalaşmanın temeli oluşturulur. Ve markanın kimliği onun görünen yüzüdür. Bu nedenle markanızın yüzünün yukarıdakilerin tümünü ayırt edici, akılda kalıcı ve profesyonel bir şekilde temsil ettiğinden emin olmalısınız.

Marka kimliği, işletmenizin değerlerini ve misyonunu tanımlayan özellikler kümesidir. Şirket logolarınız, ürün tasarımlarınız ve iş ahlakınız. Hepsi markanızın bir parçasıdır.

Amaç, müşterileriniz üzerinde olumlu bir izlenim yaratmak için tüm bu görsel ve fiziksel unsurları kullanmaktır. Marka kimliği ayrıca:

  • Ürünlerinize benzersiz bir his verir.
  • Müşterilere kim olduğunuzu ve sorunları nasıl çözdüğünüzü gösterir.
  • Müşterilerinizin ürünlerinizi kullandıklarında nasıl hissetmelerini istediğinizi iletin.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..