Marka bir isimden daha fazlasıdır. Marka pratikte bir kamu imajıdır – bir şirketin kalabalığın arasından sıyrılmasını sağlayan tüm faktörler. Bir marka yaratırken atılması gereken ilk adım, şirkete yönelik tutumu oluşturmanın ilk adımı olan kurumsal kimlik oluşturmaktır.
Kurumsal kimlik, her büyüklükteki şirket için eşit derecede önemlidir. Bu benzersiz ve tanınabilir tasarımın yaratılmasına ve sürdürülmesine büyük önem verilmektedir. Bir marka, temsil ettiği bir işletmeyle güçlü bir şekilde ilişkilidir ve daha sonra onun hayati bir parçası haline gelir.
Tanınabilir kurumsal kimliğin avantajlarına bir göz atalım:
· Açıkça şekillendirilmiş bir kurumsal kimliğe sahip şirketler genellikle rakiplerini geride bırakır;
· Kurumsal kimlik, şirketlerin müşterilere şirketin felsefesini ve piyasa değerini içeren belirli bir mesaj vermesine yardımcı olur;
· İnsanlar önceki deneyimlerine güvenme eğilimindedir. Bir şirket iyi bir izlenim bırakırsa, insanlar muhtemelen bir kez daha hizmetini tercih eder. Bu nedenle markayı tanınabilir kılmak son derece önemlidir;
· Kaliteli kurumsal kimlik, işletme ile müşteri arasında güçlü bir duygusal bağlantı oluşturur. İnsanlar ünlü şirketlerin ürettiği mal ve hizmetleri satın almayı severler.
Unutmayın! En etkili Kurumsal Kimlik hizmetini Bi Düşün Medya ve Ajans sunar. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.
Kurumsal kimliğin oluşturulması ve sürdürülmesi, bir startup için olduğu kadar büyük bir şirket için de kolay bir şey değildir. Başlangıç, kesinlikle profesyonel tasarımcıların yardımını gerektirir – uygulamada görüldüğü gibi, profesyonel yardım olmadan uygun benzersiz stil yaratmak imkansızdır. Tüm sürecin bazı önemli adımları vardır:
Doğru kurumsal kimlik oluşturmadan önce karmaşık bir araştırma şarttır. Pazara kapsamlı bir genel bakış elde etmek, gerekli tüm verileri toplamak, bunları analiz etmek ve bunları tasarım sürecinde uygulamak çok önemlidir. Genel olarak, bu anket tasarımcıların hedef kitle oluşturarak, müşterilerin tercihlerini ve onları etkileyen faktörleri inceleyerek gelecek stilin amacını belirlemelerine yardımcı olur.
Pazarlama ekibi (şirket yeterince büyükse) veya bu tür araştırmaları hedefleyen yan uzmanlar tarafından bir araştırma yürütülebilir. Başlıca rakiplerinizin kim olduğunu anlamak ve gelecekteki kurumsal kimliğiniz için iyi fikirler bulmak önemlidir. En iyi niş örnekleri inceledikten sonra, bir tasarımcı ekibi şirketiniz için benzersiz bir kurumsal kimlik oluşturabilir.
Şirketler, tarzlarının temeli olan birçok tasarım öğesi kullanır. Bu tür unsurları yaratmak gerçekten zaman ve çaba gerektirir.