Kurumsal Kimlik ve Logo arasındaki fark nedir?

Logo, Kurumsal Kimlik veya Marka – Fark nedir? Bir şirket kendisini, ürünlerini, hizmetlerini veya fikirlerini görsel olarak temsil etmenin yollarını düşünmeye başladığında, bu terimler bazen birbirinin yerine kullanılır. Yine de önemli farklılıklar vardır ve bu üç terimi sağlam bir şekilde anlamak her pazarlamacı için değerlidir.

Logo nedir?

Logo, bir şirketi kısa ve öz bir şekilde ve hızla tanımlayan bir grafik öğesidir. Bir ürünü, hizmeti, şirketi veya bireyi akılda kalan ve hikayelerini kısaca anlatan bir şekilde görsel olarak temsil etmenin bir yoludur. Yalnızca bir simge veya amblem veya bir logo / kelime işareti veya her ikisinin birleşimi olabilir – ayırt edici türdeki şirket adı ve bir sembol, amblem veya resim. Etkili bir logo, başarılı bir markanın parçasıdır ve buna göre, markanın aynı konumlandırma, ton, görsel çekicilik, mesajlaşma ve hikayesi ile stratejik olarak oluşturulmuştur. Bu konumlandırmayı, mesajı ve tonu iletmek için logo tasarımında kullanılan unsurlardan bazıları renkler, yazı tipi seçimi, özel tipografi veya kaligrafi, illüstrasyon stili, şekil ve stil ve tarihsel referans olup, bunların tümü iletişim kurmak için bir araya gelir, örneğin: zengin , organik ve ev tarzı; temiz, kurumsal, güçlü ve verimli; veya yumuşak, duyumsal ve lüks.

Logo Kategorileri

  • Bağımsız semboller: Dünya çapında tanınan sembol logolarının şirket adına ihtiyacı yoktur.
  • Kelime İşaretleri veya Logotype’lar: Yalnızca türden oluşturulan akılda kalıcı logo örnekleri.

Sembol ve tür kombinasyonu: İyi bilinen yazı tipi ve sembol kombinasyonu logo örnekleri.

Kurumsal Kimlik nedir?

Kurumsal kimlik, bir şirketin tüm görsel ve duygusal yönlerinin daha büyük resmidir. Logo tasarımı; Kırtasiye; basılı broşürler ve doğrudan posta gibi pazarlama materyalleri; web sitesi tasarımı, e-posta, sosyal medya; çevrimiçi, radyo, dergi, ilan tahtası ve görüntülü reklamcılık; ürün tasarımı ve paketleme; çalışan üniformaları; kurumsal tabela ve araç grafikleri. Bir kurumsal kimlik programının, şirket tarafından yapılan tüm bu potansiyel izlenimleri ele alması gerekir ve kimliğin tutarsız veya var olmayan uygulanması, optimum marka algısının daha az olmasıyla sonuçlanabilir. Bir Stil ve Kullanım Kılavuzu  tüm bunların nasıl uygulanması gerektiğini gösterir ve takip edilirse, şirketin kamuoyu üzerinde her izlenim bırakışında, tavrının, üslubunun, görünümünün ve hissinin yerleşik kurumsal kimlik ile tutarlı olmasını sağlar ve böylece markayı destekler.

Marka İmajı nedir?

Bir marka imajı, bir kişinin o şirket, kişi, ürün veya hizmetle yaşadığı her deneyimden oluşur. Logoyu gördüğünüzde düşündüğünüz şey, yani kamunun bir ticari işletmenin kişiliği hakkındaki algısı. Başarılı ve çekici bir marka yaratmak, bir şirketin hedef pazarına hitap etmek için uygun strateji, konumlandırma, pazarlama ve mesajlaşma gerektirir. Nihayetinde bir marka, bir ajans tarafından oluşturulan yalnızca strateji, konumlandırma, pazarlama ve logoya değil, aynı zamanda şirketin davranışına, etik kurallarına ve değerlerine dayalı olarak, izleyiciler tarafından oluşturulur. Bir müşteri bir şirketle uyumlu hissettiğinde, bu duygusal bir bağdır, paylaşılan vizyon ve değerlere dayalı bir bağlantıdır.

Unutmayın, En etkili Kurumsal Kimlik, Bi Düşün Medya ve Ajans‘ta yaptırılır.

 

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..