Bir şirket, hizmetlerini, ürünlerini veya kendilerini temsil etmenin farklı yollarını düşünmeye başlar. Benzer görünmelerine rağmen aynı anlama gelmeyen terimlerle karşılaşırlar. Kurumsal imaj ve kurumsal kimlik pazarlama alanında fazla karışıklık hem ilgilenen şirketler ve profesyoneller yarattık iki kavramdır.
Her iki terim de markayla ilgili olsa da farklı kavramları tanımlarlar . Kurumsal kimlik şirketin kimlik ve kendisinin onun algı ifade eder. Öte yandan kurumsal imaj , halkın bu konuda sahip olduğu algıyı tanımlar.
Kurumsal kimlik (olarak da bilinir görsel kimlik ) ‘dir malzeme tezahürü ve görsel kişilik bir marka veya şirket. Logo veya kurumsal renkler gibi görsel unsurlar aracılığıyla şirketin felsefesini ve değerlerini aktarması gerekir.
Açıkça ifade edebilmek için marka kişiliğini doğru bir şekilde tanımlamak önemlidir . İletmek istediğimiz değerlere göre görsel kimliğimiz için unsurları bunlara göre seçeceğiz. Örneğin ekolojik bir şirket olduğumuzu kamuoyuna iletmek istersek, kahverengilerle birleşen yeşil tonlar, çevreye bağlı bir şirket olma hissini aktaracaktır.
Tüm bu unsurlar, kurumsal kimlik kılavuzu olarak bilinen belirli bir belgede detaylandırılmalıdır . Bu kılavuz, kurumsal imaj yaratmaya veya iyileştirmeye yardımcı olacaktır. Bu konsept, şirket onu değiştirmeye karar verene kadar değişmeden kalacaktır.
Apple şirketi ile sahip olduğumuz görsel kimliğin net bir örneği . Teknolojik referanslardan tamamen çıkarılmış ünlü ısırılmış elma logosu sayesinde kendilerini farklı, öncü ve yenilikçi bir şirket olarak konumlandırdılar.
Bi Düşün Medya, olarak, Kurumsal Kimlik konusunda uzman hizmeti sunuyoruz. Detaylı bilgi için bizi arayın.
Kurumsal imaj veya marka imajı hedef kitlesi vardır algı olduğu işletmenin kişiliği hakkında. Şirketin itibarını etkileyecek olan bu izlenimler, fikirler ve duygular dizisidir.
Bu nedenle firma değerlerinin doğru bir şekilde aktarılmasına yardımcı olan bir iletişim stratejisi oluşturmak çok önemlidir .
İletişim stratejisini etkileyecek birkaç faktör vardır. Halk firmanın sunduğu ürünle uyumsuz olduğunu düşünebileceği için ürünün yanlış konumlandırılması olumsuz bir etki yaratacaktır. Örneğin, işletme lüks hizmetler sunuyorsa , bir reklam kampanyasında mizahi bir şarkı kullanmak çelişkili olarak algılanacaktır.