Kurumsal kimlik ve Markalaşma nedir?

Kurumsal kimlik, marka kimliği ve marka imajı terimleri sıklıkla birbirinin yerine kullanılır, ancak aslında birbirinden farklıdır.

Kurumsal kimlik, algıyı şekillendiren iç faaliyetlerle ilgilidir. Marka kimliği, bir kuruluşun izleyicileri tarafından nasıl algılanmak istediğidir.

Marka imajı, tüketicilerin sahip olduğu dış algılardır. Üçü de birbirine dokunmuştur, ancak markanızı oluştururken her biri ayrı ayrı düşünülmelidir. Her şey kurumsal kimlikle başlar.

Bi Düşün Medya  ve Ajans olarak sizler için en iyi Kurumsal Kimlik tasarımı ve Markalaşma konusunda sizlerin yanındayız. Hemen bizi arayın!

Kurumsal Kimlik nedir?

Kurumsal kimliği tanımlamak zor olabilir. Kurumsal kültürünüzden çok daha fazlası, “biz kimiz?” Sorusuna cevap vermelidir. Kurumsal kimlik, bir şirketin hedef kitlesinden iyi bir algı elde etmek için yaptığı eylemdir. Kurumsal tasarım, kurumsal iletişim ve kurumsal davranış yoluyla elde edilir.

Kurumsal Tasarım

Kurumsal tasarım, şirketinizi benzersiz kılan ve rekabette öne çıkan marka varlıklarını içerir. Bir markanın kurumsal kimlik tasarımı, logosuna, adına, stil kılavuzuna, sloganına, renk paletine, tipografisine, üniformalarına, binalarına, kartvizitlerine ve daha fazlasına görsel olarak yansıtılır. Kurumsal kimliğin sürdürülmesi, çalışanların takip etmesi için bir marka rehberi oluşturarak yönetilebilir.

Kurumsal iletişim

Kurumsal iletişim, işletmenizin bilgileri çalışanlara, yatırımcılara, dış paydaşlara ve müşterilere nasıl yaydığıdır. Buna halkla ilişkiler, iç iletişim, itibar yönetimi ve diğer harici iletişim çabaları dahildir.

Kurumsal Davranış

Kurumsal davranış, bir şirketin özüdür. Kurumsal davranış yoluyla, bir şirket temel değerlerini, marka vaadini ve felsefesini göstermelidir. Önde gelen birçok marka bunu kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları ile başarmaktadır. Kurumsal davranış, markanızı müşteriler, müşteriler, çalışanlar ve yatırımcılar dahil olmak üzere genel olarak topluluğa nasıl sunduğunuzdur.

Marka Kimliği Nedir?

Marka kimliği, bir kuruluşun hedef kitlesi tarafından nasıl algılanmak istediğidir. Müşterilerinizin şirket markasından aldığı mesajdır. Bu mesajı sürdürmek marka tutarlılığı açısından önemlidir, böylece hedef pazarınız her zaman markanızı tanıyacak ve marka sadakatini koruyacaktır. Eski logolar şirketin ortak drive’ında gezinirken marka kimliğini korumak sinir bozucu olabilir. Güncel logoları ve pazarlama materyallerini korumanın bir yolu, tüm pazarlama materyallerinizi uyumlu ve tutarlı tutmak için bir dijital varlık yönetimi çözümü kullanmaktır.

Marka İmajı Nedir?

Marka imajı veya kurumsal imaj, tüketiciler tarafından sahip olunan mevcut dış algıdır. Müşterilerinizin veya potansiyel müşterilerinizin markanız ve bir uzantısı olarak ürün veya hizmetiniz hakkında sahip olduğu genel ilişkiler ve inançlardır. Kurumsal imaj, tüketicilerin markanız hakkında kafalarında çeşitli farklı kaynaklardan edindikleri genel izlenimi kapsar.

Kurumsal Kimliğin Önemi

Güçlü kurumsal kimlikler, insanların markanız ve ürünleri veya hizmetleri hakkındaki duygularını şekillendirmede hayati öneme sahiptir ve aracıdır. Günümüzün rekabetçi pazarında, her büyüklükte, görevde ve amaca sahip kuruluşlar için bir kurumsal kimlik kılavuzu, marka stil kılavuzu, ilkeler ve ses tonu oluşturmak hayati önem taşır. İşte bunun dört nedeni.

Uyumluluk. Tutarlı bir kurumsal marka kimliği oluşturmak, kuruluştaki herkesin müşterilerle, paydaşlarla ve potansiyel müşterilerle her etkileşime girdiğinde onu aynı şekilde temsil etmesini sağlar. Uzmanlık. Kurumsal kimlik, markanızı sektörünüzde güvenilir bir uzman olarak yansıtmanıza yardımcı olur. Güvenilirlik. Özenle hazırlanmış ve geliştirilmiş bir kurumsal kimlik, markanızın görsel sunumunu e-posta, sosyal medya vb. Gibi tüm kanallarda standartlaştırmaya yardımcı olur. Yetki. Güçlü bir kurumsal kimlik sizi rekabetten ayırır ve markanızın tasarım, iletişim ve eylem yoluyla kolayca tanınmasını sağlar.

Kimliğinizi Şekillendirin, Yoksa Sizi Şekillendirecek

Her organizasyon yaşayan, nefes alan, sürekli büyüyen, değişen ve dış etkenlere tepki veren bir varlıktır. Bu nedenle, kuruluşunuzun kurumsal kültürünün, marka bilinci ve stratejisiyle nasıl ayrılmaz bir şekilde bağlantılı olduğunu görmek kolaydır. Ne yazık ki birçok şirket, bir kriz onları bazı sert gerçeklerle yüzleşmeye zorlayana kadar kurumsal kimliklerini yönetmeyi ve korumayı göz ardı ediyor. Bunun mükemmel bir son örneği Uber’dir. Şirket, bir dizi istifa ve kurucusu Travis Kalanick’in CEO olarak görevden alınmasıyla sonuçlanan bir dizi iç ve dış skandal yaşadı. Marka ayrıca 2020 yılında yeni bir kurumsal görsel kimlik sunmaya karar verdiğinde, ancak kopuk kurumsal kültürünü ve küresel algısını kabullenemediğinde çok eleştirildi.

Pozitif Marka ve Kurumsal İmaj Oluşturma

Tersine, saygın bir kurumsal kimlik oluşturan ve sürdüren markalar, şirket imajı ve kurumsal itibar üzerinde buna karşılık gelen olumlu bir etki ile ödüllendirilir. İyi bir örnek, 30 yıl ve birkaç küçük yanlış adımdan sonra hala yenilikçi ve çığır açan bir marka olarak görülen Apple’dır. Kimliğin marka için ne kadar önemli olduğunu gösteren diğer şirketler arasında kendiliğindenlik ve müşteri memnuniyetine odaklanan Coca-Cola; Sürekli olarak olağanüstü bir perakende deneyimi sunan bir şirket olan Target; ve farklı kurumsal kişiliği yolcuları A noktasından B noktasına getirmeye yönelik eğlenceli yaklaşımına yansıyan Southwest Airlines, tüm bu kuruluşların ortak noktası nedir?

Milyonlarca insanın bildiği ve güvendiği markalardır. Güçlü bir kurumsal görsel kimlik, marka değerinize muazzam bir değer katar ve aslında onun en güçlü varlığı olabilir. Düzgün bir şekilde geliştirilen marka kişiliği, siz ve müşterileriniz arasında bir bağ oluşturur, kalıcı güç oluşturmaya yardımcı olur ve nihayetinde gelecekteki tüm müşteri etkileşimleri için zemin hazırlar. 

Bi Düşün Medya ve Ajans olarak sizler için en iyi Kurumsal kimlik ve Markalaşma için buradayız. Sakın beklemeyin, bize ulaşın…

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..