Kurumsal Kimlik ve Pazar araştırması

Hedefler belirlendiğinde ve bir şirketin kişiliği net göründüğünde, tasarımcılar araştırma çalışmasına gider. Bu adım, ister logo ister mobil uygulama olsun, her türlü tasarımcının işi için gereklidir. Araştırma, gelecekteki markanın çevresine girmeye ve başarısını etkileyebilecek özellikleri anlamaya yardımcı olur.

Önce pazar araştırmasına gider. Tasarımcılar, pazar ve potansiyel rakipler hakkındaki bilgileri araştırır. İyi ya da kötü, birinin deneyiminden öğrenmek iyidir. Gerekli veri uzmanlarına sahip olmak benzersiz ve verimli bir logo oluşturabilir ve rekabette öne çıkacak bir marka kimliği oluşturabilir.

Tasarımcılar ve müşterilerin tercihleri, hedef kitlenin ihtiyaçlarını bir kenara bırakmalıdır. Bir markanın güvenini kazanmak için potansiyel alıcıları veya kullanıcıları üzerinde iyi bir izlenim bırakması gerekir. Kullanıcı araştırması, hedef kitlenin tercihlerini ve psikolojik özelliklerini daha derinlemesine incelemeye yardımcı olur.

Tasarım saf bir sanat değil. Güzellik ve yetenek duygusuna istisnai olarak güveniyorsanız, görevde başarısız olma riski vardır. Araştırma, işi bitirmeye kıyasla daha az zaman alır.

Bazı insanlar genellikle bir markayı bir logo ile karıştırır, ancak bu, markalaşma sürecinin yalnızca bir aşamasıdır. Ancak logo tasarımının rolünü küçümsemek yanlış olur. Marka kimliğinin temel işareti, marka imajının en belirgin simgesi ve hedef kitle ile bağlantısını sağlayan etkin pazarlama stratejisinin temelidir.

Logo Tasarımı: Yaratıcı Aşamalar başlıklı yazımızda , logo tasarımında yaratıcı sürecin temel aşamalarını anlattık. Onlar:

  • görevi ayarlamak
  • kullanıcı araştırması
  • Pazarlama araştırması
  • yaratıcı arama
  • stil yönü seçimi
  • renk paleti seçimi
  • farklı boyutlarda ve ortamlarda test etme
  • doğru ve yanlış logo kullanımı vb. durumları belirleyen bir stil kılavuzu oluşturmak

Araştırmanın içerdiği yönlerden biri, rekabetçi şirketlerin logolarını keşfetmektir. Sektördeki diğer logolarla gereksiz benzerliklerden kaçınmaya ve özgün bir marka kimliği oluşturmaya yardımcı olur.

Tüm temel bilgiler toplandığında, tasarımcılar daha sanatsal aşamaya geçerler – yaratıcı sürecin kendisi. Çeşitli deneyler ile bir markaya en uygun stil yönünü ve renk paletini seçerler.

Logo tamamlandıktan sonra tasarımcılar test bölümüne başlar. Mesele şu ki, dijital bir ekranda iyi görünen her şey farklı bir ortamda veya çeşitli yüzeylerde aynı olmayacak. Bu nedenle, hoş olmayan bir sürpriz olmayacağından emin olmak için logoyu olası tüm durumlarda ve yerleşimlerde test etmek çok önemlidir.

Logo tasarımı markalaşmada büyük bir rol oynar, bu nedenle tasarımcıların yaratıcı sürecine büyük önem vermeleri önerilir. İyi düşünülmüş bir logo, zaman ayırmaya değer.

Bi Düşün Medya ve Ajans, uzman kadrosu sayesinde en iyi Kurumsal Kimlik hizmetini sunar. Tek yapmanız gereken bizlere ulaşmaktır.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..