Kurumsal Kimlik ve Yazı Tipleri

Kurumsal Kimlik ve Logo, markanın izleyici tarafından tanınmasını sağlayan hayati bir görsel unsurdur. Genellikle marka ile karıştırılır. İyi bir logo basit ve anlaşılırdır; müşteriye marka tarihini, misyonunu ve şirket ilkelerini anlatır.

Ekip çalışması genellikle logo hakkında beyin fırtınası yapmak ve fikirleri paylaşmakla başlar. Bu aşamada tasarımcılar daha sonra geliştirilmek üzere bir taslak oluştururlar.

Taslaklar kesinlikle farklı olabilir: bir harf, bir logo sembolü, bir maskot veya bazı unsurların bir kombinasyonu vb.

Burada dikkate alınması gereken tek şey, taslakların marka ve hedefleriyle uyuşması gerektiğidir. Görsel kısımla ilgili olarak, doğru renkleri, yazı tiplerini ve tasarım çeşitlerini seçmek önemlidir.

Daha sonra tasarımcılar taslaklarını müşteriye gösterir ve gelecekteki logonun temeli olacak 2–3 tanesini seçerler. Bu taslaklar müşteriye bir kez daha farklı renklerde gösterilir. Müşteri doğru sürümü seçer seçmez, tasarımcı ekibi logoyu çeşitli durumlarda nasıl kullanıp kullanmayacağını göstermek için logo kitapçığı üzerinde çalışır.

Yazı / Yazı Tipleri

Yazı sadece bir logo için değil, genel olarak tüm kurumsal kimlik için önemlidir. Başarılı bir kampanyanın temeli iyi bir yazı tipi olabilir.

Örneğin Skype , Helvetica yazı tiplerinin daire içine alınmış sürümünü kullanır.

Yazıların her platformda net bir şekilde görülmesi gerekir: tarayıcılar, akıllı telefonlar veya basılı ürünler. Her platformdaki yazı tipi birliği, müşterilerin markanızı nerede olurlarsa olsunlar tanımasını sağlar. Bu nedenle tasarımcılar son sürümü seçmeden önce yazı tiplerini doğru yerlere yerleştirmek zorundadır.

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans olarak, Kurumsal Kimlik konusunda sizlerin her aşamada yardımcınızız. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.

Renkler

Renkler belirli bir mesaj içerdiğinden, tasarımcılar markanın renklerini dikkatlice seçmelidir. Bir araştırma, renklerin zihnimizde büyük bir psikolojik etki yarattığını gösteriyor: İnsanların% 90’ı bir ürünü markanın renklerine göre değerlendiriyor.

Renk psikolojisi, farklı renklerin ürettiği zihinsel ve duygusal etki hakkında bir bilimdir. Beyazın saflık ve temizlikle ilişkilendirildiğini, portakalın “mutlu ve enerjik” olarak kabul edildiğini söylüyorlar.

Renklerin anlamları farklı ülkelerde farklıdır.

Yeşil, Doğu kültürlerinde doğal büyüme, bereket demektir, aynı zamanda bu renk Endonezya’da yasaklanmıştır. İnsanlar bazı renkleri sevmeyebileceğinden kişisel tercihler de çok önemlidir. Cinsiyet de renk seçimini etkileyen bir faktördür. Bu nedenle, tasarımcı ekibinin hedef kitleyi şu veya bu renk setini kullanacak kadar iyi tanıması gerekir.

Renk teorisini de dikkate almak önemlidir, çünkü daire tasarımcıların hangi renklerin birbiriyle eşleştiğini anlamasına ve tasarım uyumunu sağlamasına yardımcı olur.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..