Kurumsal kimlik yeni bir firma için nasıl oluşturulur?

Kurumsal Kimlik, işletmeniz için tasarlamak eğlenceli ve yaratıcı bir süreçtir, ancak hem işletmenizin değerlerini temsil eden hem de ticari çekiciliği olan bir tasarım yaratma baskısı uzun bir sipariş gibi gelebilir. Yapılandırılmış bir eylem planını takip etmek, beyin göçünden kaçınmanıza ve fikirlerinizi ilerletmenize yardımcı olacaktır. Burada, iş kimliğinizin benzersiz, gelişmiş ve süper profesyonel hissetmesine yardımcı olacak bir marka tasarım projesine yaklaşmak için dokuz adımlık temel kılavuzumu paylaşıyorum.

Bi Düşün Medya ve Ajans olarak sizlerin yeni işletmeleri içi en iyi Kurumsal Kimlik tasarımını gerçekleştiriyoruz.

Bir marka tasarlarken, yapılacak işlerin sayısı (Logo! Web Sitesi! Kırtasiye!) Çok büyük gelebilir. Süreci yönetilebilir parçalara bölmek, yaratıcı ve idari işleri dengelemenize ve bu da gerçek bir ilerleme kaydetmenize olanak tanır. Bu makaledeki süreci ayırmadan önce, ilk olarak yeni kursumuz olan Marka Tasarlama ve İnşa Etme’ye bir göz atın. İçinde, sıfırdan görsel markalar yaratmayı ve marka tasarımlarınızı profesyonel, kapsamlı marka kimliklerine dönüştürmeyi öğreneceksiniz.

Şimdi, işletmeniz için yeni bir marka kimliği tasarımı geliştirmeye yönelik bu dokuz adıma geçelim.

1. Araştırmanızı Yapın

Boşlukta hiçbir iş yoktur, bu çok açık. Ancak, bir marka tasarım projesine giriştiklerinde birçok işletme sahibinin bunu tamamen unutması şaşırtıcı. Birçoğu, markalarının rekabetçi bir pazarda kaçınılmaz olarak var olacağı gerçeğini göz ardı ederek, hemen tasarım fikirlerine dalacaktır. Markanızın bir uzaylı tarafından tasarlanmış gibi görünmekten kaçınmak veya daha da kötüsü, mevcut bir tasarımı yanlışlıkla taklit etmekten kaçınmak için (aşırı bir örnek olarak talihsiz Tokyo 2020 logo tartışmasına bakın), rakiplerinizin markaları hakkında biraz araştırma yapmanız gerekir.

Serbest çalışan bir yaratıcıysanız, yerel tasarım firmalarının ve reklam ajanslarının kendilerini çevrimiçi ortamda ve ofislerinde sunma şekillerine bir bakın. Bir ürün için marka mı tasarlıyorsunuz? Sektörde Google’a gidin ve sektördeki markalar için neyin uygun (okunabilir: satılabilir) olduğuna dair fikir edinmek için resimlere geçin. Pinterest, belirli bir sektördeki hangi markaların oyun tasarımlarında en üst sırada yer aldığını araştırmak için mükemmel bir kaynaktır.

Bir not defteri alın ve araştırdığınız markaların paylaştığı en yaygın özelliklerden bazılarını not alın. Kozmetik mi araştırıyorsunuz? Bir dizi cilt bakımı ve makyaj markasında kullanılan yaygın renklere veya yazı tipi stillerine dikkat edin (İpucu: yakında kendinizi pastel renkler ve Vogue-esque serifler denizinde bulacaksınız). Kahve? Kullanılan grafik türleri için gözlerinizi dört açın (İpucu: nadiren fotoğrafçılık ve neredeyse her zaman vintage).

Bu kaba liste, kendi markanızı tasarlarken daha geniş ticari pazara çıpanız olacak. Tasarım sürecini tamamladığınızda bu listeye geri dönün. Tasarımınız listelenen özelliklerden herhangi birine sahip mi? Aksi takdirde, markanızın rekabetçi bir pazarda başarılı olamayacak kadar alışılmadık olacağının bir işareti olabilir.

2. Nişinizi Bilin

Rekabete baktınız ve kendi marka tasarımlarına nasıl yaklaştıklarını incelediniz. Şimdi bu bilgiyi beyninizin arkasına eklemeniz ve markanızın hedefine odaklanmanız gerekiyor.

Bir Van Gogh tablosuna saatlerce baktığınızı ve sonra buna benzer ama farklı ve hatta daha iyi bir şey çizmenizin söylendiğini hayal edin. Kolay bir başarı değil, değil mi?

Artık rakip marka araştırmaları listenizi bir araya getirdiğinize göre, şimdilik bunu bir kenara koyabilirsiniz. Endişelenmeyin, onları araştırmak için zaman harcadığınız için rakip markaların neye benzediğini unutmayacaksınız. Önemli olan, kendinizi taze ve benzersiz hissettiren bir marka tasarımı yaratacak bir konumda hissetmenizdir. Bu rakip markalara karşı konumunuzu kopyalamadan referans alan bir tasarım.

Şimdi USP’nize (Benzersiz Satış Noktası) odaklanmanız gerekiyor. İşletmenizin teklifini rakiplerinizden tamamen farklı kılan nedir? Küçük bir fotoğraf ajansı için bir marka tasarladığınızı varsayalım. Yerel fotoğrafçıları aradınız ve ne sunduklarını gördünüz. Piyasadan diğerlerinden farklı bir şekilde yararlanabileceğinizi bilmeden bir iş kurmazsınız. Belki de benzersiz portre fotoğrafçılığı veya üstün düzenleme sonrası hizmetler sunuyorsunuz. Bu sizin USP’nizdir ve buna marka tasarımınızda başvurulması gerekir.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..