Kurumsal Kimlik yönetimi araçları

Kurumsal bir kimliği yönetmek, birbiriyle bağlantılı olması gereken üç araç gerektirir ve her biri şirketin genel izlenimini etkileme potansiyeline sahiptir. Bunlar kurumsal tasarım (görsel görünüm), kurumsal davranış ve kurumsal iletişimdir. Bir şirketin kurumsal kimliğini desteklemek için, bu farklı alanların çatışmaması veya çelişkili mesajlar göndermemesi önemlidir.

1. Kurumsal Tasarım

Kurumsal kimlik genellikle kurumsal tasarımla özdeşleştirilir. Ancak gerçekte bu, kurumsal kimliğin yalnızca bir yönüdür – yani şirketin görsel imajı.

Yani kurumsal tasarım, kurumsal kimliğin en belirgin kısmıdır. Kurumsal tasarım unsurları arasında firma logosu, ticari fuarlardaki görsel kurumsal varlığı, şirket web sitesinin tasarımı ve firma ürünleri ve ambalajlarının öne çıkan tasarım özellikleri yer almaktadır.

2. Kurumsal Davranış

Kurumsal davranışın kurumsal kimlik üzerindeki etkisi açısından önemi asla küçümsenmemelidir. Bu aynı zamanda bir şirketin paydaş olarak görülebilecek herkese karşı davranışını da içerir. Müşterileri, medyayı ve toplumu etkileyen dış davranışların yanı sıra, kurumsal davranış da iç konularla şekillendirilebilir. Bunlar, örneğin çalışanlara adil muamele ve yönetim ekibinin davranış ve liderlik tarzını içerir. Şirket çalışanları, benimsemeyi seçtikleri değerlere bağlı olarak kurumsal davranış üzerinde de önemli bir etkiye sahip olabilir.

3. Kurumsal İletişim

Tutarlı bir dil ve iletişim tarzı da kurumsal kimliğin önemli bileşenleridir. Kurumsal iletişim, basın bültenleri ve reklam sloganları gibi yaygın ticari faaliyetlerin yanı sıra çalışanlar ile ve çalışanlar arasındaki iletişimler, personel dergisi vb. Dahil olmak üzere dahili iletişim olarak kabul edilebilecek çeşitli faaliyetlerle ilgilidir.

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans olarak, Kurumsal Kimlik‘te en etkili çalışmayı üstleniyoruz. Tek yapmanız gereken bizlere ulaşmak.

Sonuç:

Kurumsal kimlik, bir şirkete net bir iş profili verir ve hizmet standartlarını ve çalışma uygulamalarını tanımlar. Kurumsal kimlik, müşteri iletişiminde kullanılan tarz ve dilden yönetim ekibinin liderlik tarzı ve davranışına kadar her türlü şirket faaliyetini kapsar. Kurumsal kimlik, kurumsal tasarım, kurumsal davranış ve kurumsal iletişim olarak daha da ayrılabilir.

Kurumsal kimliğin tutarlı bir şekilde konuşlandırılması, yalnızca şirketin daha geniş bir kitleye temsili ile sınırlı değildir, aynı zamanda şirket işgücü içindeki dahili ilişkileri de kapsar.

Kurumsal kimliğin amacı, bir şirketi farklı kılmak ve kendisini rakiplerinden daha net bir şekilde farklılaştırabilmektir. Kurumsal kimlik kavramı iyi planlanmalı ve stratejik olarak uygulanmalıdır.

 

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..