Kurumsal marka ve ürün markası arasındaki temel farklar

Genel halk, genel bir kural olarak. Bir kurumsal marka ile bir ürün markası arasındaki farkların ne olduğunu bilmez. Bazı markaların kurumsal markalaşmasının onlarıdır. Ürünlerinden bazılarıyla çok özel stratejiler geliştirmelidir. Yönlendirdiği göz önünde bulundurulduğunda bu normaldir. Bu gerçek, kullanıcılar arasında kafa karışıklığına yol açar. Bu nedenle, bir kurumsal marka ile bir ürün markası arasında ne gibi farklılıklar ve benzerliklerin bulunduğunu açıklamak önemlidir .

Kurumsal markalaşmanın temel unsuru olarak marka

Kurumsal marka kavramının ana yönlerinden biri, temsil ettiği şeyle ilgilidir. Bakış açısından kurumsal marka , bu o marka kimliğini ifade ettiği gibi önemlidir . Değerler, vizyon veya kurum kültürü, kurumsal marka ile yürütülen stratejinin ürünüdür. Yani, ürünleri, hizmetleri kapsar ve markanın kendi değerini temsil eder .

Ürün markası ise belirli satış sonuçlarına ulaşmak için belirli bir hedef kitleye yöneliktir. Her iki kavramın sahip olduğu ortak yönler şunlardır:

  • Farklılaşma rekabete karşı
  • Başka bir kurumsal markalaşma kavramına bağlı bir aidiyet duygusu : marka mimarisi

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans olarak, Kurumsal Kimlik konusunda uzman hizmeti sunuyoruz. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.

Ancak iki kavram arasındaki temel farklar nelerdir?

Markaların imajı ve kimliği, kullanıcıların ticarileştirdikleri ürün veya hizmetlere ilişkin sahip oldukları algıyla da verilmektedir . Bununla birlikte, her iki yaklaşım da farklı sonuçlar elde etmeyi amaçlamaktadır. Bu farklılaştırıcı yönler arasında aşağıdakileri bulabiliriz:

  1. Ürün ve şirket : Kurumsal ve ürün markaları rekabet ile fark yaratmak için çok kullanışlıdır. Ancak , müşterilerle ilişkiler, bir ürün karşılığında basit bir parasal işlemin ötesinde . Bu nedenle ürün markaları, markalaşma gelişimlerini pazar analizi ve reklamcılığa dayandırdıkları için şirket-kullanıcı ilişkisinin ötesine geçme konusunda yetersizdir. İşte bu noktada bir markanın misyon, vizyon ve değerlerini kamuoyuna aktarabilmek için kurumsal marka figürünün olmazsa olmazıdır . Kurumsal markalaşma profesyonelleri tarafından tasarlanan strateji aracılığıyla bir kurum kültürünün tanımlanmasından sorumludur .
  2. Çok paydaşlı yaklaşım : Bu noktada kurumsal marka, rakiplerinin geri kalanından farklılaştıran bir marka imajının yaratılmasında çok önemli başka bir işlevi yerine getiriyor. Ve ürün markasının amacından farklı olarak, belirli hedef kitlelerin hedefleriyle daha bağlantılı olan heterojen bir paydaş grubunu tutmaya çalışmasıdır .

KURUMSAL MARKA DEĞERİ

  1. Yönetimde sorumluluk düzeyi : Kurumsal marka, değerlerini temsil ettiği ve yalnızca belirli bir ürünü satın alan halk üzerinde değil, tüm düzeylerde pazarda etkisi olduğu için markaya çapraz olarak nitelendirilir .
  2. Zamansal projeksiyon : Ürün markası, söz konusu ürünün ömrü ile ilgilidir ve ürün izin verdiği sürece yaşam döngüsü uzatılacaktır. Bunun yerine, kurumsal marka, şirketin ortadan kalktığı ana kadar her zaman var olacaktır. Ve Olins’in (1991) dediği gibi , kurumsal marka geçmişte ve günümüzde yaşıyor , çünkü şirketin geçmişte ne olduğunu şimdiki zamanla ve geriye kalan yolla ilişkilendirmekten sorumlu. gelecekte gitmek için.

Bu nedenle, her iki kavramı da başarıyla geliştirebilecek iyi bir marka stratejisine sahip olmak çok önemlidir. Bunun için bir şirketin kurumsal kimliğini geliştiren kurumsal markalaşma profesyonellerine sahip olmak esastır.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..