Marka, Markalaşma ve Kurumsal Kimlik

İnsanlar şu terimleri kullanıyor: marka, marka ve marka kimliği her gün birbirinin yerine geçebilir eşanlamlılar olarak, ancak aynı anlama gelmiyorlar.

Bu yayınlanan makale I daha kapsamlı versiyonudur Orta bir süre önce.

Yani, markalaşma gücü hakkında öğrendim.

Belki bir arkadaş-pazarlamacı size marka kimliğine yatırım yapmanız ve bir marka olarak çevrimiçi varlığınızı inşa etmeniz gerektiğini söylemiştir .

Ya da belki “marka” kelimesinden kısaca bahseden bir makale okudunuz, durum ne olursa olsun ilginizi çekiyor.

Ama aynı zamanda ciddi bir sorunun farkındasınız – nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz.

Markalaşma süreci nedir ve bu gerçekten ne anlama geliyor?

Ve bunu nasıl yapmalısınız?

Bir logo tasarım süreciyle başlamalı mısınız?

Her şey bir işletmenin tasarımıyla ilgilidir (şirket, hizmet veya ürün) ve Apple, Starbucks, Coca-Cola, IBM, UPS vb. Gibi ünlü markaları düşündüğünüzde muhtemelen logolarını hatırlayabilirsiniz.

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans olarak, Kurumsal Kimlik konusunda uzman hizmeti sunuyoruz. Tek yapmanız gereken bizleri aramak.

Ünlü markalar ve logoları

Buna ek olarak (eğer onlarla daha önce karşılaştıysanız) bu markalarla bazı ilişkiler yapmış olmalısınız.

İyi ya da kötü. Güçlü veya zayıf.

İster kendi deneyimleriniz, ister reklamınız yoluyla olsun, bu logoları gördüğünüzde onlar hakkında hissettiğiniz belirli bir yol vardır:

Ama açıkça belirtmeme izin verin:

Logo ne markanız ne de kimliğinizdir.

Marka, markalaşma ve marka kimliğinin hepsi, bir işletme, hizmet veya ürün için algılanan bir imaj oluşturan farklı rollere sahiptir.

Bu nedenle hepsi iş tasarımı adı verilen bir kovaya konabilir , ancak farklı anlamları vardır.

Pek çok insan tasarımı ya tamamen estetik bir meslek ya da hatta bir reklam disiplini olarak düşünür.

Ama bu doğru değil.

Sonraki paragraflarda marka, marka ve marka kimliği terimleri arasındaki farkları açıklayacağım.

Onların anlamını gerçekten kavrayabileceğinizi ve her birinin potansiyelini anlayabileceğinizi umuyoruz.

Marka nedir?

“Marka” kelimesi bu günlerde oldukça gevşek bir şekilde kullanılıyor.

Örneğin, bir logo veya kimlik marka olmasa da, insanlar logolar hakkında konuşmak için “marka” kelimesini kullanabilir.

Ama gerçekten, bundan çok daha fazlası.

Marka, bir şirketin, hizmetin veya ürünün maddi olmayan varlıkları kümesidir .

Müşteriler ve işletme arasındaki duygusal ilişkinin tanımıdır .

Marka, bir kişinin bir şirket hakkındaki içgüdüsel hissidir.

Her gün yeni ürünler ve yeni işler keşfediyoruz.

İster süpermarketinizdeki yeni bir ürün, ister yeni bir teknoloji şirketi veya daha önce hiç duymadığınız bir havayolu şirketi olsun.

Rekabet sonsuz seçenekler yaratır ve şirketler müşterilerle duygusal olarak bağlantı kurmanın , yeri doldurulamaz hale gelmenin ve ömür boyu sürecek ilişkiler kurmanın yollarını arar .

Öyleyse söylendiği gibi, marka söylediğiniz şey değil – onların söylediği şeydir.

Marka bir ilişkidir.

İnsanların duygusal yönlendirmeye ihtiyacı var.

Örnek olarak bir kabileyi ele alalım.

Kabile, birbirine bağlı, bir lidere bağlı ve bir fikre bağlı bir grup insandır.

Etiketler:

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..