Pankart Reklamcılığı Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

Pankart reklamcılığı, bir şirketi, markayı, ürünü, hizmeti veya kampanyayı pazarlamak için büyük ölçekli bir basılı reklam ( Birleşik Krallık’takiler için bir ilan tahtası veya istifleme) kullanma sürecidir . Reklam panoları genellikle otoyollar ve şehirler gibi yüksek trafik alanlarına yerleştirilir, bu nedenle en fazla sayıda sürücü ve yaya tarafından görülür.

İlan tahtası reklamcılığı, marka bilinci oluşturmak ve işinizi (veya ürün veya kampanyanızı) olabildiğince çok insana yayınlamak için etkilidir. Bu kadar yoğun alanlarda bulundukları için, reklam panoları, diğer pazarlama yöntemlerine kıyasla en yüksek sayıda görüntüleme ve gösterime sahip olma eğilimindedir.

Billboard Reklam Maliyeti

İlan panosu reklamcılığının maliyeti, ilan panonuzun konumu, bölgedeki toplam trafik ve reklamınızı kaç kişinin göreceğinin tahmin edildiği gibi birçok faktöre bağlıdır. Billboard reklam maliyetleri genellikle aylık olarak ücretlendirilir ve kırsal bir otoyolda 250 ABD doları ile Times Meydanı’nda 22.000 ABD doları arasında değişir.

Billboard reklamcılığı, tüketicilere evlerinin dışındayken ulaşan herhangi bir reklam olan ev dışı (OOH) reklamcılık olarak kategorize edilir . Her bir OOH reklam fırsatına (örneğin, bireysel reklam panosu) bir OOH derecesi verilir , bu da nihai olarak değerini ve reklamverenler için sonraki maliyeti belirler.

Geopath , ülkedeki her reklam panosunun haftalık gösterimlerini tahmin etmek ve OOH derecelendirmelerini vermek için teknoloji ve medya araştırmasını kullanan kar amacı gütmeyen bir kuruluştur. (OOH reklam şirketleri [örneğin, reklam panosu alanlarının sahibi olan şirketler], potansiyel reklamverenlerle paylaşmak için bu veriler için Geopath öder.)

Geopath’e göre, bir OOH derecelendirmesini oluşturan ve dolayısıyla her bir ilan tahtası reklam fırsatının maliyetini oluşturan 10’a kadar belirleyici faktör vardır.

İşte üç ana faktör:

  1. Dolaşım , her hafta ilan tahtasından geçen toplam kişi sayısıdır. Bu bilgiler yerel ulaşım yetkilileri tarafından toplanır.
  2. Demografi , reklam panosundan geçen trafiğin yaşına, cinsiyetine, gelir düzeyine ve diğer özelliklerine atıfta bulunur. Bu bilgiler seyahat anketlerinden ve yerel ulaşım yetkililerinden toplanır.
  3. Gösterimler , ilan tahtasını görenlerin sayısıdır. Bu bilgiler, reklam panosunun sirkülasyonuna, reklam panosunun boyutuna, yola ne kadar yakın olduğuna, görünürlüğüne, trafiğin geçtiği hıza ve daha fazlasına göre hesaplanır.

Ancak , reklam panosu reklamcılığının maliyeti reklam alanı “kiralamak” ile bitmiyor. Reklam panosunu tasarlamanın, yazdırmanın ve inşa etmenin maliyetini de göz önünde bulundurmalısınız. Reklam panonuzun boyutuna ve konumuna bağlı olarak baskı ve yapım maliyeti 500 $ ‘dan fazla olabilir.

Reklam panosu tasarımınız için dış kaynak kullanırsanız, seçtiğiniz ajans veya tasarımcıya ve istediğiniz tasarımın karmaşıklığına bağlı olarak maliyetin 150 ila 1000 $ arasında değişmesini bekleyin. Bununla birlikte, kendinizinkini tasarlamak istiyorsanız, sonraki bölümdeki ilan panosu tasarım ipuçlarına göz atın.

Billboard Tasarımı

Milyonlarca kişi tarafından görülen bir reklama yatırım yapacaksanız, onun işini yapmasını istersiniz. İşte reklam panonuzun etkili ve dikkat çekici olmasını sağlayacak bir avuç reklam panosu tasarım ipucu.

(Kısa) bir hikaye anlatın.

Başarılı reklam panoları, izleyicileri bir yolculuğa çıkarır… bu yolculuk direksiyon simidinden dört saniyelik bir bakış olsa bile. Çoğu reklam panosu tasarımı bu hikayeyi görüntüler ve muhtemelen bazı metinlerle anlatır. Aslında çoğu sürücü birkaç kelimeden sonra okumayı bırakır. Bir fikrin veya kampanyanın özünü metinle açıklamak yerine anlatmak için ilan panonuzu kullanın .

Samsonite’in bu metinsiz ilan panosuna bir göz atın. Samsonite bagajının bir reklam panosundan bile daha uzun sürdüğü bir hikaye anlatıyor .

Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans, dış mekan reklamcılığında Türkiye’nin bir numarasıdır. Profesyonel hizmet için Bi Düşün Medya ve Ajans’ı arayabilirsiniz.

Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..