İlan panosunu oluşturmadan önce, reklamı görecek olan izleyicileri düşünün. Bir reklama nasıl tepki vereceklerini hayal etmelisiniz ve reklam panosunun yarattığı tepki olumlu olmalıdır.
İnsanlar sıkıcı reklamlardan nefret eder ve eğer reklam panonuz sıkıcı görünüyorsa, izleyiciler bunu görmezden gelir. İyi bir reklam panosu hayal güçlerini harekete geçirmeli ve sağlanan alanda görünen bir eylem çağrısı olmalıdır. İnsanları iş hakkında daha fazla şey öğrenmeye teşvik edecek.
Çok fazla reklam panosu, bir ürünü sunmak için vanilya yaklaşımını benimser. İzleyiciler bu tür reklamları çabucak unutur. Kalıcı bir hafıza oluşturmak için reklam panosu yaratıcı ve biraz şaşırtıcı olmalıdır. Yine de sürücülerin dikkatini yoldan çekecek şok değerine gitmemelidir. Ürünün en iyi özelliklerini gösteren esprili, büyüleyici veya şaşırtıcı bir resim ve mesaj oluşturun.
İlan tahtası üzerine basılan harfler, uzaktan görülebilecek büyüklükte olmalıdır. Yazı tipi boyutunun okunabilir olduğundan ve harflerin düzgün bir şekilde dağıldığından emin olun.
Bir ilan tahtası oluşturacaksanız, alana uzun mesajlar koymaktan kaçının. Mesaj açık ve öz olmalıdır. Reklam panolarını görenlerin büyük çoğunluğu bir araç kullanıyor. Bu, reklamın mesajını almak için yalnızca birkaç saniyelerinin olacağı anlamına gelir. Birkaç sürücü, bir reklam panosundaki birkaç kelimeden fazlasını okuyacak kadar gözlerini yoldan ayırabilir. Bu nedenle etkili reklam panoları 5 veya daha az kelime kullanır. Bazıları yalnızca bir veya iki kelime kullanır ve yine de ürünü olumlu ve anlamlı bir şekilde aktarır. Bazen marka adının ötesinde hiçbir kelimeye gerek yoktur. Bunun yerine mesajı basit bir görselle düzenleyin.
Çevrimiçi olarak kullanılabilen birçok yazı tipi vardır, ancak bir reklam panosu oluşturacaksanız, kullanacağınız yazı tipi stilinin çoğu insan tarafından okunabilir olduğundan emin olun. İzleyenleri hareket ettirerek görülebilmesi ve daha da önemlisi onlarla gerçekten yankılanması için ilan panosu metni büyük, kalın ve kesin olmalıdır. Metin, geniş bir mesafeden görülebilecek kadar büyük olmalıdır. Büyük bir boyutun yanı sıra, doğru renk olması da gerekiyor. Renk tonu, ilan panosunun geri kalan renklerinden farklı olmalıdır.
Oluşturmakta olduğunuz reklam panosunun sürücülerin dikkatini dağıtmayacağından emin olun. Tasarımın hala kanun standartlarına uygun olduğundan emin olun.
İster inanın ister inanmayın, birçok sürücü bir üründen çok dikkat dağıtıcı bir reklam panosunun reklamını yaptığını görürlerse kaçınırlar. Sürücüler güvenliklerine değer verir. Bir reklam panosundaki yetersiz giyimli bir kadını görmek için dikkatlerini yoldan ayıran sürücülerle çevrelenmek istemiyorlar veya onları sürüş sorumluluklarından uzaklaştıracak kadar vahşi olan başka bir reklam biçimi.
İlan tahtasında kullandığınız görsellerin sunulan ürün veya hizmetlerle alakalı olduğundan emin olun. Bir çizburgerin reklamını yapıyorsanız, ilan tahtasına bir kutu pizza koymayın.
Ürünü basit bir şekilde sunun. Karmaşık ve akıllıca süslü bir reklam panosu reklamı oluşturmak için çok fazla çaba sarf etmeyin. Unutmayın, reklam panosunu gören insanlar onu yalnızca birkaç saniye gözlemleyeceklerdir. Karmaşık bir mesajı anlamaya yetecek kadar uzun süre bakacak zamanları yok. Reklam panoları, gözlemciye çözmesi için bir bulmaca sunmadan da eğlenceli ve akıllı olabilir.
Reklam panolarında fazla bir şey olmamalı. İzleyicinin dikkatini çeken bir baskın unsur olmalıdır. Birden çok öğe birbiriyle rekabet etme eğilimindedir ve izleyicinin kafasını karıştırır. Basit tutun ve reklam kampanyasının temalarını net ve ikna edici bir mesajla tek bir temaya indirgeyin.
Unutmayın! Türkiye’deki en etkili Pankart ve baskı hizmetini Bi Düşün Medya ve Ajans vermektedir. Tek yapmanız gereken kaliteye ulaşmak için bizi aramak.