Tüketiciler artık reklam panolarına 20 veya 30 yıl önce yaptıkları gibi bakmıyorlar . Reklam panoları hala birinci sınıf reklam alanı olarak kabul edilebilirken, birçok tüketici akıllı telefonlarına, radyolarına ve diğer dikkat dağıtıcı unsurlara daha fazla ayarlanıyor. Sürücülerin gözleri genellikle dikkati dağılır veya durur ve bu da dikkatlerini çekmeyi zorlaştırır.
Ancak bu, reklam panosu reklamcılığının azaltılması veya göz ardı edilmesi gerektiği anlamına gelmez. Reklam panoları her yerde ve sadece bir avuç hatırlasak bile, yine de güçlü bir marka etkisi yaratabilirler. Genel olarak, reklam panolarının önemli bir bölümünü oluşturduğu ev dışı (OOH) reklamcılık, 2018’in sonuna kadar 35 çeyrek büyüme kaydetti. Apple, Facebook ve Amazon gibi teknoloji markaları da sorumluluğu üstleniyor.
Bu, açık hava reklamcılığının dijital çağda bile giderek daha rekabetçi hale geldiği anlamına geliyor . Bu nedenle, reklamlarınızı nasıl değerlendireceğinizi bilmek önemlidir.
İnsanların reklam panolarını okurken genellikle hareket halinde olduklarını göz önünde bulundurursak, mesajınızı yapıştırmak için fazla zaman yoktur – en iyi ihtimalle beş ila 10 saniye. Birçok reklam panosu tasarım uzmanı yedi kelimeden fazlasını önermiyor.
Reklam panoları çoğu zaman sürücülere, bisikletçilere, bisikletlilere veya yayalara yöneliktir. Reklam veren için ilginç bir ikilem yaratıyor. Fark edilmek istersiniz, ancak büyük, hatta küçük kazalardan sorumlu olmak istemezsiniz. Dolayısıyla, dikkat dağıtıcı olmak birçok medyada çok önemliyken, reklam panosu ile iyi bir denge.
Telefon numaraları ve web sitesi adresleriyle kaplı gerçekten korkunç reklam panoları var. İlan panosu ikincil bir reklam aracıdır, yani marka oluşturmak ve bir kampanyayı desteklemek için idealdir, ancak işin zor kısmını yapamaz.
Hedef kitlenizle daha samimi bir konuşma istiyorsanız, basılı reklam , televizyon, radyo, el ilanları, web siteleri ve doğrudan posta kullanın . Reklam panoları, hızlı bir mesaj dışında herhangi bir şey için yanlış araçtır. Bununla birlikte, web siteniz veya telefon numaranız başlıksa ve mantıklıysa, o zaman kuralın bir istisnası olabilir.
Sıkıcı bir ilan panosu görmezden gelinecek. Akıllı bir reklam panosu dikkat çekecek ve kalıcı bir izlenim bırakacaktır. Çok zeki olmaya çalışan bir reklam panosu, seyircilerin arasında kaybolacaktır.
Kural olarak, reklam panolarının insanların kafalarını kaşımasını ve neler olup bittiğini merak etmesini istemezsiniz. Yoğun görsel imgeler veya karmaşık metaforlar burada işe yaramaz. Reklamın çözülmesi gereken bir bulmaca gibi olması gerektiğini ve izleyiciye bunu çözdüklerini bilmeleri için bir tatmin duygusu vermesi gerektiğini söylüyorlar. Ancak reklam panoları bundan çok daha basit olmalı. Ne kadar zeki olduğunuzu göstermeden reklamcılık işindesiniz.
Bir reklam panosu ucuz değil. Ama aynı zamanda çok da etkili değil. Her reklam panosunun trafik, görünürlük, konum, boyut ve benzerlerine göre Brüt Derecelendirme Puanı (GRP) adı verilen bir değerlendirmesi vardır. Bu derecelendirme size bir ile 100 arasında bir puan verir. 50 ise, bu, bölgedeki nüfusun en az% 50’sinin en az günde bir kez panolarınızdan birini göreceği anlamına gelir. Yalnızca bir panonuz varsa, etki şansınız dört veya beşe sahip olmanızdan daha azdır. 2100 gösteriye yaklaşmak istiyorsunuz, ancak bu ucuz olmayacak (ve etkili olmaktan çok can sıkıcı olabilir).
Unutmayın! Bi Düşün Medya ve Ajans, Türkiye’deki en etili Pankart üreticisidir. Hemen bizi arayın ve kaliteli pankartlara sahip olun.