Broşür

Broşür

Bazen bir broşür, anlatmak istediğiniz her şey için yeterlidir. Marka imajınızı yaşatmak, pazarlama çalışmalarınızı, reklam ve tanıtım faaliyetlerinizi yürütmek için broşür baskı yaptırmak hiç eskimeyen bir yöntemdir. 50 sene önce de broşürlerin gücünden faydalanılıyordu, dijital çağın içinde olduğumuz bu günlerde de aynı etki devam ediyor. Broşür seçmenin zorlu bir süreç olduğunu kesinlikle unutmamak gerekir! Bi Düşün Ajans ve Medya bu sıkıntılı ve iyi düşünülmesi gereken bu süreçte sizleri yalnız bırakmıyor.

                   ETKİLİ BROŞÜR İÇİN NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Broşür tasarlamak kolaydır. Ancak alıcınızın ileride başvurmak üzere saklayacağı bir broşür tasarlamak kolay
bir iş değildir. Etkili broşür tasarımı, erişilebilir ürün ve hizmet bilgilerine sahip bir broşür oluşturmak için
çok önemlidir. Broşürünüz ne kadar yararlı olursa, alıcınızla olan ömrü o kadar uzun ve diğer potansiyel müşterilere
aktarılma şansı o kadar yüksek olur. Broşür tasarımı tamamen kullanmak istediğiniz görseller veya düzen ile sınırlı değildir. Aksine, broşürünüzü etkili kılan, uyum içinde birlikte çalışan öğelerin bir karışımıdır. Kullandığınız yazı tipi, içerik ve hatta broşürünüzü yazdırdığını
z kağıt türü gibi unsurlar, planlama aşamasında dikkatli bir şekilde değerlendirilmelidir. İşte etkili broşür tasarımı için göz önünde bulundurmanız gereken 7 şey.

1. Amacınızı belirleyin. Tüm planlamalarda olduğu gibi, ilk adım broşürünüzün hedeflerini belirlemektir. Bu, broşür pazarlamanızın bütününün nasıl gideceğini ve dolayısıyla broşürlarınızın tasarımını belirleyecektir. Broşürünüzü hedef pazarınızın hangi kesimine dağıtacaksınız? El ile mi yoksa doğrudan posta yoluyla mı dağıtılacak? Ne gibi bir fayda elde etmeyi umuyorsunuz? Bu soruları yanıtlamak, etkili bir broşür tasarımı sağlar.

2. Broşür kıvrımlarınızı bilin. Bir broşürün ayırt edici özelliklerinden biri, çok sayıda katlamasıdır. Aslında bu kıvrımlar, ürün ve hizmet bilgilerinizin alıcınıza nasıl sunulacağını kontrol eder.

Doğru broşür katını seçmek zordur. Ekranın broşüre dahil ettiğiniz içerik türünü ve hedeflenen alıcıların onu okuma
şeklini tamamlamasını istiyorsunuz. Ürün özellikleri veya bir dizi adım gibi şeyler, her adımı sırayla ortaya çıkarmak
için katlanarak açılan bir broşürle daha fazla fayda sağlayacaktır. 

YAZI TİPLERİ ÖNEMLİDİR

3. Kopyanızı inceleyin. Pek çok insan, konu oluşturma süreci olduğunda bir broşürün yalnızca içeriğinin önemli olduğunu düşünüyor. İçeriğin
önemli olduğu konusunda hemfikir olsam da, okuyucunuza nasıl sunulduğu bence daha önemli. Anlaşılabilirlik burada
devreye giriyor. Okuyucunuz açısından kopyanızı inceleyin. Okuyucunuzu şaşkına çevirebilecek çok fazla bilgi mi veriyor? Çok kısa mı?
Genel bir kural olarak, kısa ve öz bir yazı, broşür pazarlaması için bir zorunluluktur. Kısa sürede değerli bilgiler
vermelisiniz. Bunun yanı sıra, kopyanızın genel görsel tasarımla nasıl ilişkili olduğunu da gözden geçirmelisiniz. Çok fazla metin ve
broşürünüz okumak için cazip olmaz. Ayrıca, her zaman yazım ve dil bilgisi hatalarını kontrol edin.

4. Yazı tiplerinizi seçin. Broşürün kopyası genellikle bir başlık, bir alt başlık ve metnin kendisinin gövdesiyle özetlenir. Broşürünüz için kullanacağınız yazı tiplerini seçerken bunu aklınızda bulundurmalısınız. Yazı tipi seçimlerinizi her biri bir tane olmak üzere üç ile sınırlandırmanızı şiddetle tavsiye ederim. Yazı tipleri metninizin okunabilirliğini belirler, broşürünüzün tonunu belirler ve görsel çekiciliğini etkiler. Tipografide yeniyseniz, birlikte çalışan yazı tipi kombinasyonlarını aramanızı şiddetle tavsiye ederim. 

5. Kağıt stoğunuzu ve kaplamanızı öğrenin. Broşürünüzün basılı olduğu kağıt stoğunu ve uygulayabileceğiniz kaplamayı düşünün. Çoğu müşteri için kağıt stoğu
ve kaplama seçiminiz, şirketiniz hakkındaki algılarını etkileyebilir. Daha kalın kağıt stoğu ve parlak veya mat
kaplaması olan bir broşür, daha ince stoğa sahip olandan daha lüks olarak algılanacaktır. Kağıt stoğu ve kaplama seçiminiz de dayanıklılığı etkileyecektir. Daha ağır stok genellikle hafif olanlardan daha uzun
sürer. Kaplama, broşürünüzü lekelenme ve aşınmalardan koruyabilir. Ayrıca renklerinizi daha canlı hale getirecektir.
Bu seçenekler broşürlerinizi kelimenin tam anlamıyla parlatabilir.

YÜKSEK ÇÖZÜNÜRLÜK

6. Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanın. İnternette çok sayıda yüksek kaliteli görsel varken bulanık, pürüzlü, düşük çözünürlüklü fotoğraflar kullanmak
bu noktada suçtur. Etkili broşür tasarımı için görüntü kalitesi çok önemlidir. Stok fotoğraf kullanacaksanız,
stok fotoğrafa benzemeyen fotoğrafları seçmeye çalışın. Bu kurumsal görselleri, ön planda doğrudan kameraya bakan
bir kişi ile kullanmak günümüzde gülünç ve kullanılırsa marka imajınızı olumsuz etkileyebilir. Ürün görsellerini kullanacaksanız görsel olarak çekici bir şekilde düzenlendiğinden emin olun. Ürün sunumunuzun
kalitesini sağlamak için bir fotoğrafçı tutmanızı öneririm. Kendin Yap yapmayı planlıyorsanız, internette ideal
bir ürün fotoğrafçılığı kurulumunun nasıl oluşturulacağına dair pek çok eğitim var.

7. Harekete geçirici mesaj ekleyin Muhtemelen, harekete geçirici mesaj broşürünüzün en önemli bölümüdür. Bu, alıcınızı amaçlanan bir eyleme yönlendirdiğiniz
kısımdır. İster ürünlerinizi satın alın, ister web sitenize bakın ya da indirimlerinizden yararlanın, müşterilerinizi
size geri getirecek bir açıklama eklemeniz her zaman önemlidir. Harekete geçirici mesajınızı alıcınız tarafından hemen görünür hale getirin. Öne çıkması için daha büyük bir yazı
tipi veya etrafındaki daha büyük beyaz boşluk gibi görsel ipuçlarını kullanmanızı öneririm. Alıcılarınızdan
ne istediğiniz konusunda spesifik olun. Harekete geçirme ifadelerinize daha iyi yanıt vermek için okuyucuları teşvik edin. Kuponlar veya özel promosyonlar
gibi şeyler, müşterilerinizi broşürünüzü okuduktan sonra bu işlemi yapmaya teşvik edecektir.

 

Özellikleri

Kağıt Tipi : 90 gr – 130 gr – 150 gr Mat kuşe

Ebat : 14*20 cm (A5) – 20*28 cm (A4) – 28*40 cm (A3)

Kırım : Tek Kırım – Çift Kırım

Baskı Rengi : Ön – Arka 4 Renk

Adet : 1000

    Kreatif ve İnovatif Hizmetler Sunuyoruz

    Hayal ve estetiği merkezine alan, tasarımların kreatif fikirlerle buluştuğu noktada olan Bir Ajans Düşünün..